Z domova pracujem už od roku 2005 a nie vždy to bola prechádzka ružovou záhradou. Ak začínate svoje podnikanie riadené z vášho rodinného hniezda :-), mohlo by vám pomôcť pár vecí, ktoré som si sama vyskúšala v praxi a fungujú mi skvele…

  1. VYTVORTE SI PRACOVNÚ ZÓNU! Možno sa to zdá byť nedôležité, ale nieje nič horšie pre vašu pohodu a pracovné nadšenie, ako papiere a pracovné veci “všade”…Ak máte tú možnosť, urobte si z jednej miestnosti vašu kanceláriu. Ak tú možnosť nemáte, potrebujete svoj “kútik úspešného biznisu” 🙂, pracovný stôl niekde v rohu, alebo nejaké jedno miesto v byte, ktoré bude slúžiť iba na prácu. Počas mojej práce v sieťovom marketingu som už stretla taaak veľa ľudí, ktorí sa mi snažili nahovoriť, že ich “bordel vo veciach je organizovaný”…žiadny neporiadok vám nedá nový elán do práce, nenakopne vás k výkonom, k telefonátom s klientami, ku kreativite. Preto si udržujte svoje pracovné miestečko upratané, nepotrebné veci sa naučte hneď vyhadzovať. 
  2. STANOVTE SI ČAS NA PRÁCU! Doma mám manžela, ktorého milujem, som matka 2 úžasných detí a čivavy Ronnie :-), verte mi, na prácu by mi veľa času nezostalo, keby si ho sama nevyčlením…Svoj deň mám rozdelený na jednotlivé bloky, ktoré venujem RODINE, PRÁCI a SEBE…Vyskúšala som si “pracovať “stále, 7 dní v týždni, 24 hodiné callcentrum pre môj team 🙂 a neprinieslo mi to žiadne extra výsledky. Výsledky vám totižto neprinesie to, že ste VYŤAŽENÍ, behajúci v nezmyselnom kolotoči. Najviac výsledkov vám prinesie CIELENÁ, SÚSTREDENÁ AKTIVITA, JASNÝ PLÁN, ZÁMER, STRATÉGIA A DISCIPLÍNA. Každý deň si stanovte svoj “office time”, uvarte si kávičku a pustite sa do práce. Pracujte len toľko, koľko ste si naplánovali a naučte sa vyčleniť si čas aj na oddych a rodinu. Preto zrejme pracujete z domova, aby ste mohli s rodinou tráviť krásny čas, alebo sa venovať svojmu hobby, nie??… 😉 Sú chvíle, kedy neotváram email, neodpovedám na facebooku, ani nezdvíham telefón. A som s tým ok 😉 
  3. NAJSKÔR ZJEDZTE ŽABU! Nikto to nepopísal lepšie ako Brian Tracy. Som šťastný človek, pracujem iba vtedy, keď sa mi chce. A každý deň urobím všetko preto, aby sa mi chcelo… Tracyho žaby – úlohy, do ktorých sa nám častokrát vôbec nechce, ale prinesú nám výsledok, to je tajomstvo úspechu. Naučiť sa rozdeliť si úlohy podľa priorít, cieľov a hodnôt, je nevyhnutná vec, ak chcete byť podnikateľom z domova. Inak vás zvacuje obrovská vlna pripomienok, bezvýznamných aktivít a zbytočností. Potrebujete vedieť ČO CHCETE a ČO POTREBUJETE UROBIŤ preto, aby ste to dosiahli !!! Ja používam jednoduchý organizačný nástroj, ktorý som sa naučila od Vlada Zlatoša a trošku som si ho prispôsobila: ROZDELÍM OBYČAJNÝ PAPIER NA 4 ČASTI, 1. časť sú NÁPADY, 2. časť sú TELEFONÁTY, ktoré musím urobiť, 3.časť sú veci, ktoré UROBÍM, keď na ne ostane čas a 4.časť sú moje ŽABY – najdôležitejšie úlohy dňa, ktoré ma posunú k mojim snom a cieľom… Jednoduché a prehľadné. Takto frčím každý deň a učím to aj moje dievčatá v teame. Keď si svoje úlohy nenapíšete, deň a jeho chaos vám rozostrí zameranie. Ja si evidujem úplne všetko. Mám tabuľky, grafy, štatistiky. Aký je rozdiel v tom, či pracujete pre úspešnú firmu, alebo chcete viesť vlastnú úspešnú firmu??? Plány, čísla a tabuľky stále zostávajú. Potrebujete sa dívať na veľký obrázok…Mať prehľad nielen toho, čo prinesie váš deň, ale aj prehľad z dlhodobej perspektívy. 
  4. ZAMILUJTE SA DO SVOJEJ PRÁCE! Nájdite v nej viac, než len zdroj príjmu. Ak chcete dlhodobé a úspešné podnikanie, potrebujete milovať to, čo robíte!!! V čom ste výnimoční? Ako môžete pomôcť ostatným ľuďom? Aké sú vaše schopnosti a vedomosti? Čím zlepšíte svet okolo vás?? Nesústreďte sa iba na obraty a zisk, veľa firiem skončilo práve na tom. Vaša práca –  to ste VY !!! Je súčasťou vášho imidžu, vašej osobnej značky. Sústreďte sa na to, čo môžete dať svetu. Robte to hlavne pre ľudí, až potom pre peniaze. Ak vám ľudia začnú ďakovať a usmievať sa, robíte to dobre…Urobte zo svojej práce HRU! Žite svoj sen !!! 
  5. NEUSTÁLE SA VZDELÁVAJTE! Doba je takáááá rýchla! To čo platilo včera, dnes už neplatí a aj keď princípy ostávajú rovnaké, techniky a spôsoby sa menia. Poznám kopu ľudí, ktorí ako hovorí moja mamina, “zaspali dobu”…Obklopte sa úspešnými ľudmi, učte sa od hviezd vo vašom obore, vzdelávajte sa online, navštevujte školenia, workshopy. Investujte do SEBA! Pýcha predchádza pád a ak si myslíte, že už ste úplne perfektní, vtedy vás môže hravo preskočiť obyčajný začiatočník…Majte oči a uši otvorené, menej hovorte a viac počúvajte…Založte si KNIHU RASTU VÁŠHO PODNIKANIA, do ktorej si budete značiť nové vedomosti, poznatky, techniky a inšpiratívne vety, ktoré vás posunú ďalej. 
  6. BUĎTE SEBE TÝM NAJLEPŠÍM ŠÉFOM !!! Na prácu z domova je potrebná určitá “zrelosť” .. Seba neoklamete, ani si odfláknutím práce veľmi nepomôžete. Odkladať veci na neskôr tiež nieje najlepší spôsob, ako uspieť. Nemáte šéfa, ktorý vás bude kontrolovať. Ani váš teamový leader  to robiť nebude. Preto sa potrebujete stať tým najlepším šéfom – PRE SEBA! Vyžadujte od seba výsledky, kontrolujte si vývoj práce, konzultujte s niekym ďalším váš postup. Vždy sa nájde niekto úspešný, kto vám poradí, nasmeruje vás. S mojim mužom si často robíme doma “pracovné porady” …náš osobný vzťah dáme vtedy trošku bokom, uvaríme si kávu a riešime objektívne – bez emócií vývoj nášho podnikania, obraty, štatistiky. Je to nevyhnutné. Naplánovať, urobiť, skontrolovať. 🙂 Nezabúdajte sa občas odmeniť za dobre vykonanú prácu :-). Na mňa to celkom funguje…

Želám veľa úspechov a teším sa na vaše dotazy, skúsenosti. ladyD

 

Message Us